Ik doe het gewoon weer.
Toen moest ik inene aan deze vogeltjes denken. Daarom toch weer een herhaling: 10.12.03
In de archieven van het Moma is een aardig overzicht te zien van het werk van Annette Messager.
In het begin, in 1970, maakte ze werk met echte dieren. Ze legde opgezette vogeltjes in verschillende houdingen en trok ze kleine gebreide truitjes aan.
Eind jaren 80 werkte ze met knuffelbeesten die ze combineerde met tekst en foto’s waardoor ze een soort bezwering leken.
In 1995 maakte ze haar eigen opgevulde vormen in Penetration.
Je ziet haar werk uitgroeien van kleine stukken tot ruimtevullende installaties. Het is minder bedacht, krachtig en radicaal. Maar de kwetsbaarheid van die arme vogeltjes in hun gekke truitjes mis ik wel een beetje.
Tot zover de herhaling. Morgen nog één :-)
zeg ook 's wat
Je lijkt de Nederlandse TV wel met al zijn herhalingen, maar hier ben ik er blij mee, want ik volg je nog niet zo lang dat ik dit allemaal al heb voorbij zien komen.
Ik denk dat er maar een handjevol mensen is die de herhalingen herkennen.
In de tijd dat ik deze dingen maakte had ik geen weblog maar een kalender. En je kon er niet reageren.
In weblogland was ik volkomen onbekend. Alleen VJ kwam wel eens langs. Verder had ik nog een paar trouwe bezoekertjes in de categorie vrienden en bekenden. Die vergeven me wel ;-)
Reactie van: zeekomkommer
Dat hóóp je dan maar!
Reactie van: Jas
In passing from history to nature, myth acts economically: it abolishes the complexity of human acts, it gives them the simplicity of essences, it does away with all dialectics, with any going back beyond what is immediately visible, it organizes a world which is without contradictions because it is without depth, a world wide open and wallowing in the evident, it establishes a blissful clarity: things appear to mean something by themselves. by free online casino
Commenting is not available in this weblog entry.